اموزش الکترونیک خودرو و آشنایی با موتورهای هیوندای و کیا

5 , جولای, 2016 توسط در دسته بندی پستهای رایگان, قوای محرک با 0 و 3
صفحه اصلی > اموزش الکترونیک خودرو و آشنایی با موتورهای هیوندای و کیا > پستهای رایگان > اموزش الکترونیک خودرو و آشنایی با موتورهای هیوندای و کیا

اموزش الکترونیک خودرو وارداتی,

نیاز به اطلاعات جامعی در خصوص عملکرد و ساختار خودرو میباشد

برای آنکه بتوانیم مباحث آموزش الکترونیک خودرو را در بیابیم میبایست به اطلاعات کلی خودرو دسترسی داشته باشیم تا پیش زمینه ای مفیدی کسب کرده باشیم . نخست به موتورهای دلتا می‌پردازیم, سری دلتا شامل دو موتور یکی به حجم ۲٫۵ لیتر و دیگری به حجم ۲٫۷ لیتر است,
G6BW

موتور نخست که ۲۴۹۳ سی سی حجم دارد , بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ روی هیوندای سوناتا قابل سفارش بود, این موتور توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر را داراست, این موتور دارای دو میل‌سوپاپ در بالا است و طول کورس سیلندر آن ۷۵ میلی‌متر است,

G6BA

موتور بعدی با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی و شش سیلندر وی شکل است ,و از بلوک و سر سیلندر آلومینیومی بهره‌مند است, این موتور در بازار کشورمان نیز با مدل‌های سانتافه و اسپرتیج و توسان و هیوندای کوپه عرضه می‌شد,این موتور ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که البته در مدل‌های مختلف ممکن است کمی ارقام تفاوت داشته باشند. این سری از سیستم سوخت‌رسانی MPFI استفاده می‌کنند که در این سیستم, ریل مشترک وجود ندارد. این سیستم امروزه کمتر استفاده می‌شود و سیستم‌هایCommon rail محبوبیت بیشتری دارند.

اموزش الکترونیک خودرو در شرکت سهامی پارسیان صنعت تکنیک خودرو را گام بگام همراه با بالا بردن اطلاعات جامع از خودروهای روز دنیا بیاموزیم.

Theta engine

موتورهای تتا بخشی از برنامه ی آلیانس جهانی موتور است, که سه کمپانی میتسوبیشی هیوندای و کرایسلر در آن عضویت دارند. این موتورها, سومین موتورهای تمام آلومینیومی کمپانی هیوندای هستند ,و همگی آن‌ها چهار سیلندر بنزینی‌اند, این موتورها نیز همانند سری لامبدا در موتور سازی آلاباما ساخته می‌شوند.
سری اول موتورهای تتا شامل دو گونه ی ۲ و ۲٫۴ لیتری بود,

۲٫۰L – G4KA

این موتور دولی‌تری ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور دارد, و ضریب تراکم آن ۱۰٫۵ به ۱ است. در این موتور به‌جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده شده است و وزن آن ۱۴۳ کیلوگرم است.

۲٫۴L – G4KC

این موتور نسخه ی ۲٫۴ لیتری بوده و توان آن ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۲۲۲ نیوتن متر است.

Theta II

نسل دوم موتورهای Theta با نام Theta II شناخته می‌شوند.

۲٫۰L – G4KD

این موتور دارای دو میل‌سوپاپ در سرسیلندر بوده, که با روش متالورژی پودری ساخته شده‌اند.

همچنین سرسیلندر آن بدون شیم (تایپیت اتومات) بوده و اتاقک احتراق آن از طراحی Pent roof بهره می‌برد.

] توضیح مترجم: اجازه بدهید کمی در مورد طراحی pent roof صحبت کنیم, این نوع اتاق احتراق شباهت زیادی به طرح موتورهای Hemi دارد, با این تفاوت که بجای دو سوپاپ از چهار سوپاپ استفاده شده است.

این نوع طراحی نخستین بار توسط کمپانی پژو در سال ۱۹۱۱ معرفی شد.

این طراحی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد, چراکه دارای راندمان خوبی است و از حجم ثابت اسب بخار خروجی بیشتری را تحویل می‌دهد, بعضاً به این موتورها Quad cam نیز گفته می‌شود.
سیستم تایمینگ این موتورها, توسط کمپانی امریکایی بورگ وارنر تدارک دیده شده و از زنجیر تایم بی‌صدای انحصاری کمپانی استفاده می‌کند. (اموزش الکترونیک خودرو در پیشرفته ترین آموزشگاه کشور)

همچنین سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز فقط روی میل‌سوپاپ ورودی نصب شده است.
بلوک موتور از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده, که با یک فریم نردبانی سازه ی آن تقویت شده است.

پمپ روغن آن نیز از نوع دوطبقه است. مانیفولد اگزوز نیز از فولاد ضدزنگ ساخته شده,

این نوع فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارد و می‌تواند سال‌ها بدون خوردگی باقی ماند.

[ut_two_thirds]

این موتور از سیستم سوخت‌رسانی MPFI استفاده می‌کند,

گونه ی ۲ لیتری آن توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار و ۱۹۸ نیوتون متر گشتاور را داراست,

این موتور در بازار کشورمان روی کیا اسپرتیج قابل سفارش است.
همین موتور, با مجهز شدن به سیستم تزریق مستقیم سوخت, توانایی تولید ۱۹۸ اسب بخار و ۲۵۲ نیوتون متر گشتاور را داراست.

نسخه ی ۲٫۴ لیتری این موتور که در کشورمان همراه خودروها ی سوناتا, اپتیما, اسپرتیج و توسان عرضه می‌شود,

با ضریب کمپرس ۱۰٫۵ به ۱ توانی برابر با ۱۷۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۸ نیوتون متر را داراست.

[/ut_two_thirds]
[ut_one_third_last]

[/ut_one_third_last]

آموزش الکترونیک خودرو اموزش الکترونیک خودرو و آشنایی با موتورهای هیوندای و کیا 004134d8974d3da88a4d1f557a24713e

آموزش الکترونیک خودرو

مدل توربوشارژر ۲ لیتری Theta II نیز عرضه شده است که در دو مدل سوناتا توربو و جنسیس کوپه قابل سفارش است.

این موتور از توربو های مدل TD04 شرکت میتسوبیشی استفاده می‌کند, و توانایی تولید ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتون متر گشتاور را داراست,

با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی این موتور می‌تواند گزینه ی مناسبی برای بازار کشورمان باشد.

در پایان به لیست خودروهایی که از موتورهای Theta II استفاده می‌کنند می‌پردازیم:

مدل ۲ لیتری

هیوندای جنسیس کوپه
کیا سراتو
کیا اسپرتیج
هیوندای

آموزش الکترونیک خودرو اموزش الکترونیک خودرو و آشنایی با موتورهای هیوندای و کیا viezu academy engine

آموزش الکترونیک خودرو ها

iX35
هیوندای سوناتا

مدل ۲٫۴ لیتری

کیا اپتیما
کیا اسپرتیج
کیا کادنزا
هیوندای سانتافه
هیوندای سوناتا
هیوندای توسان
کیا کارنز

اموزش الکترونیک خودرو در پارسیان صنعت ( تکنیک ) خودرو توسط استادان و نخبگان کار آزموده و سرشار از تجربه تعمیر یونیتهای الکترونیکی خودرو و همچنین دارای سابقه درخشان در امر اموزش الکترونیک خودرو برگزار میگردد.

تمام حقوق محفوظ و متعلق به وب سايت پارسیان صنعت خودرو کرم بین میباشد logo-samandehi